خرید ممبر واقعی گروه تلگرام

افزایش ممبر گروه تلگرام

خرید ممبر واقعی گروه تلگرام

افزایش ممبر گروه تلگرام

مبحث آموزشی تبیین روشهای نوین کارآفرینی و اشتغال زایی در محیط کسب و کار جوامع محلی

مبحث آموزشی

تبیین روشهای نوین کارآفرینی و اشتغال زایی در محیط کسب و کار جوامع محلی :

– وقتی از برنامه توسعه فرهنگی اجتماعی اقتصادی سخن گفته یا قلم فرسایی می شود در ذهن شاید از خودمان می پرسیم که :
چرا بعد از واژه (توسعه) بلافاصله کارشناسان تنظیم کننده این اسناد برنامه ریزی ملی واژه ( فرهنگ) را می گذارند !!!!! پاسخ : زیرا که فرهنگ شبیه اسکلت بندی اصلی ساختمان در ساختار جوامع محسوب می شود .در واقع بدون فرهنگ سازی دستیابی به سایر جوانب توسعه پایدار منطقا امکانپذیر نیست !؟

– در این سری یادداشت ها سعی بر تشریح نقش و تاثیر #آموزش در توسعه فرهنگی برای عموم و تبیین علت و چرایی اولویت توسعه فرهنگی بر توسعه اجتماعی و اقتصادی میگردد .نیز ضرورت ترویج مستمر فرهنگ کار مولد در جامعه شریف و برومند کشورمان در آستانه شروع قرن پانزدهم هجری شمسی بطور مبسوط تر به بحث و‌ تبادل نظر لازمست پرداخته شود .

– در یادداشت های پیشین از همین مجموعه به اهمیت توسعه فردی توسعه اجتماعی توسعه سازمانی بطور متوازن بطور خلاصه اشاره شد .

اکنون وقت آنست در مورد رابطه توسعه فردی با توسعه سازمانی و تاثیر فزاینده این هر دو با هم در پیشرفت های همه جانبه جامعه بطور مبسوط بپردازیم .

– انسان ها وقتی از مادر متولد می شوند تا دوران نونهالی بیشتر نیاز به مراقبت های جسمی تغذیه مناسب برای رشد فیزیکی با سرپرستی #فرشته های زمینی یعنی مادران عزیز در محیط خانواده دارند . مراقبتهای جسمی و بدنی نوزادان نونهالان برای پرورش سالم آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است . یک ضرب المثل معروف فارسی می گوید :

عقل سالم در بدن سالم است !!!!!

نوزادان و نونهالان وقتیکه با تغذیه خوب و مراقبت های عاطفی بهداشتی در محیط گرم خانواده و در دامان مادر رشد و پرورش میابند با زبان مادری اشیا محیط اطراف و انسانهای دیگر به تدریج آشنا می شوند و رشد می کنند . از حدود سن سالگی به ترتیب وارد مهد کودک ها و دبستان ها و دبیرستانها و دانشگاهها برای طی دوره های آموزشی رهسپار می شوند به موازات رشد سنی در سیستم های آموزشی به مهارت آموزی از حیث رشد ذهنی و فکری مراحل پیشرفت در زندگی و را لزوما تکمیل می کنند . در واقع انسانها بطور همزمان به توسعه جسمی و فکری در زندگی نیاز دارند .

رشد جسمی انسانها بدون آموختن سواد مهارتهای کار و زندگی کسب دانش بازدهی مطلوب ندارد و محصولش پرورش یک عنصر اجتماعی کم فایده و فاقد بازدهی مطلوب برای شخص و خانواده در محیط اجتماع می باشد و این سبک زندگی به لحاظ عقلی کاملا مطرود است .

– ازسوی دیگر رشد و پیشرفت فکری بدون برخورداری از سلامت جسمی نیز فاقد مطلوبیت نهایی و لازم است و شرایط داشتن زندگی حداقلی مناسب برای خود شخص و خانواده وی را دچار مشکل می کند .

دانشمند انگلیسی نابغه علوم فیزیک و کیهان شناسی #استیون هاوکینگ نمونه بارز یک انسان و دانشمندی با شاخص های بالای دانش که از معلولیت جسمی سالیان سال رنج برد لیکن در همین وضعیت دشوار زندگی به توسعه علمی جامعه بشری خدمات فراوان نمود .

– در واقع در این سری یادداشت ها در پی تشریح این موضوع هستیم که :

مفهوم توسعه فقط به توسعه فکری و یا فیزیکی محض در وجود انسانها محدود نیست و هر فرد در اجتماع نیاز به توسعه از هر دو جنبه دارد تا از مجموع عملکرد و انرژی حاصله هم افزایی انسانهای جوامع در روستاها شهرها و یک کشور بوجود آید و نهایتا یک جامعه توسعه یافته از هر نظر ساخته شود .

– از درون جوامع توسعه یافته با مشارکت انسانهای توسعه یافته آنگاه #سازمانهای توسعه یافته آموزشی فرهنگی اجتماعی اقتصادی خصوصا #اکوسیستم کسب و کار توسعه یافته که ستون فقرات #توسعه پایدار و #تولید ناخالص داخلی (GDP) توانگر شکل می گیرند و این سازمانها در واقع برای رسیدن کشورهایشان به حد اعلای رشد و پیشرفت معنوی و مادی خدمات گسترده ای انجام می دهند . به منظور باز شدن تمامی زوایای ناپیدای نقشی که سازمانهای نوین با فعالیت هایشان در راستای پیشرفت های کشورها ایفا کرده و می کنند بازگشت به ادامه گفتگوی مبحث (OD) یا همان توسعه سازمانی بوسیله خدمات تخصصی #استارتاپ های توسعه سازمانی در یادداشت قسمت آتی ضروریست زیرا ……

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد